Monday, August 9, 2010

My buddy Joe! Oooo and a sketchy post...um..post.








Hola Amigos and Amigas!!!

how is everyone doing? I hope everyone is well. today's post is a bunch'o sketches and a looong awaited portrait for my dear ole college chum, the talented mr. joeseph mcfarlane young. Him and I go way back. although I don't see him nowadays, I hold my friendship with him dear to me. We were in acting class together, and along with my other friends in class, had a blast. 'specially us. we would just to the craziest acts in front of everyone...something I would of never done before....lol sooooo.....fast forward to the present. I promised him a drawing for awhile now.....and here it finally is my friend. I hope you like it =)

other post are sketches, brush studies and w.i.p.s waiting to be done. until then my friends!

SMILE IT UP!

m00k!

30 comments:

Abz said...

Lookin great man!! Love the sketches- very full of life and well drawn!

Gabby Zapata said...

buhh yes! these are fantasticccc! I love the sketchy style and im pretty much at a loss of words haha :)

Stephan Royer said...

These are fun. I always envy your solid shapes and forms, well crafted!

Lee said...

Hey Wayne, just stumbled across your blog. You have some truly fantastic work and that story about your friend Tony was really inspiring.

Keep up the great work mate

jazzlamb said...

Have I told you how awesomely awesome your sketchy lines are? Well, You got that! I totally dig all of this stuff!

TJ Lubrano said...

Hola Wayne!! Nice to see you again ^_^! Love love the post and all the drawings! Your friend must be thrilled to see what you did for him! Did he see it already?

How are you? Busy these days?

Take care & till next time! Ciaoo

Zaff said...

really good stuff here !

Oscar Rosales said...

This is some cool stuff! Looking really good! Keep it up man!

Wayne B. Medina said...

Abz- thanks man! you been bustin out some dope stuff

Gabby- hey Gabby! thanks for stopping by. thank you for the words...or lost thereof? lol

Stephan- thanks a lot man. your words always mean a lot! how you been?

Lee- hey Lee! thank you for stumbling lol! i really appreciate the kind words! I am familiar with your work. I saw it on the drawing board i believe. guess you can say i'm a lurker. but yeah i'm very impressed with your work and the willingness you have to learn and ask...and then do a lot of advise given to your art. very admirable and inspiring! thank you =)

jasjyot- thanks a lot man! and thanks for dropping by!

TJ- HOLA mi amiga! how are you doing? =) yeah my friend saw it and loved it heh. i'm glad i did it for him. but yeah been pretty busy here. i'll facebook ya =)

Zaff- thank you my friend!

Oscar- hey thanks a lot buddy! still waiting for a post from ya man...have to go check your blog out

Sjan Weijers said...

VERY nice!!! post more sketches!!!

Francesca Paolucci said...

I like your art!

Zaff said...

Yes ! you can follow my blog now if you're still interesting !

Yeah !

Ivan Aguirre said...

thats classic joe right there!! with his old hair do. great stuff man! love the variety, and your experimenting with all types of styles. keep em coming

Sami said...

awesome awesome awesome!!!

andres casciani said...

Hi Wayne! these lines are refreshing! very expressive shapes!

Lloyd said...

It's been a very looong time since i've crashed in your blog dude!..your art still inspires me without end!..great to be back here.

Wayne B. Medina said...

Sjan- Thank you Sjan! will do. I gotta a couple i'll post up soon

Francesca- thank you =)

Zaff- i will i will! thanks man =)

Ivan- thanks man! I hope everything is well with you brotha.

Sami- thank you thank you thank you Sami! =) glad to see you back here. how are you?

Andres- thank you man! that means a lot to me!

Lloyd- Lloyd!!! how's it going pare? it's great to see you here man? how you been?

Cheeks said...

a whole lotta fantastico going on here, Sir-Jerk!

Monstertree said...

Awesome use of shapes and super slick lines! Love what you're doing mate ;)

Say said...

Wow... I love your characters a lot. I can see the personality in each character!! Also love the line quality~~ Awesome work. :)

Lyle Nagy said...

Great stuff as always Wayne!! Man I would love to work with you on something someday

Ivan Oviedo said...

Hi Wayne,

Thanks for comments in my blog.

O love your designs, congrats man.

Brandon said...

such great character work! I'm glad your finding my blog lead me to yours:)

Dam Ferreira said...

Great job
Very beautiful and interesting your blog!!
I like your designs!!

Congratulations
Cheers

DrawDoll said...

Hey,

great new posts :) Your stuff gets better and better all the time.

Gulzar said...

diggin these newbies man! really rad! I love those loose lines around those curves of a woman ;)

Wayne B. Medina said...

Cheeks- Thanks Sean! It's good to see you here in these parts jerk'ola =) i'm trying my best to get to your status son! lol

Monstertree- thank you George! I love love love your profile piccy. I gotta check your blog after this. thank you

Say- hey Say! thanks for dropping by, and for the kind words. especially like an artist like yourself! cool!

Lyle- Thanks buddy! yeah for sure man, i wouldn't mind working with you as well. i'm down tho!

Ivan- Hey thanks for stopping by man! your awesome! obrigado!

Brandon- Hey man, thanks for dropping by again! that last post you did was sick! very inspirational my friend!

Dam- Hey man! long time no see, how you been. love the new profile pic. obrigado!

Drawdoll- hey back =) thank you thank you that means a lot to me! keep postin new stuff please =)

Gulzar- Hey buddy! how's it going? yeah that drawing of the lady was pretty fun to do! I gotta get back on the blogosphere and check what you been up to!

Jez Tuya said...

Hey man! Thanks for stopping by my blog :D Your work here is AWESOME!

C.Deboda said...

Very cool man. I like the range you bring.

Wayne B. Medina said...

Jez- No problem bro! your stuff rocks my socks off! thank you

C-Hey thanks a lot mang! =)