Sunday, November 28, 2010

If I had a graphic novel, this is what the cover would look like. Ladies and Germs, I present..ROCKETBABY


It would look like this!!!!! lol

Hola Amigos and Amigas!

How's' everyone doing out there? Me? Well......I would like to say *ahem* I finally got a job in the animation biznaz! YESSIREEE!!!! I am a character layout artist at Six Point Harness Animation Studios in the Heart of Hollywood! Thanks to my good friend Ivan for getting my work to one of the producers there. I've been working There since last monday. I get to work with one cool cat Director in Joel Trussell, and an awesome crew. So yeah the journey continues for this mook here =)

Anywhoo, let's post some stuff now! So, before I got the job at Six Point, I was working on some ideas on my graphic novels. One being ROCKETBABY. A story that has, punk music!, ufo's!, shadow governments!, extraterrestrial beings! love! and some ford edsals! yep...edsals, all mixed up together. I'll give you a run down of each character in future post. but today I share a mock cover. Let me know what you think. The colors I found out are a little different from my mac to pc, it sucks but what can i do eh?

Oh and I sent the cards to the winners. I have also decided to give some cards to three lucky ladies. since the last raffle it was all dudes and I thought it would be nice to give to the ladies as well. Those ladies are, TJ Lubrano, Gabby Zapata and Chenny Curtis.

Well That's it for now

Smile it up!

m00k!

42 comments:

Jez Tuya said...

DUDE! this is freaking sweeet!
and Congrats! (you should do some name dropping at that studio *cough cough* :P )

Juan Bauty said...

Stunning!!

BambinoMonkey said...

Awesome!

Art of Joshua De Leon said...

Dope Cover!!! And congrats

Anthony Holden said...

homeboy in the skull mask rocks my socks.

Kristina Bustamante said...

Congratulations! Six Point Harness is awesome! I remember taking a tour there when I was a junior in college, and also getting to meet some of the animators when they were working over at Film Roman. Very chill crew.

And good job on the mock cover. I can't wait to see what you'll come up with!

Wayne B. Medina said...

Jez- Thanks bro! and you never know I just may!

Juan,Maroto- Gracias amigos!

Josh- Thanks Josh, I'm glad you dig it!

Anthony- Hey thanks alot man! yeah he's part of a group that I'm diggin a lot!

Wayne B. Medina said...

Hey Kristina! How's it going girl? yeah it's really cool over here.

But yeah stay tune, I got some more on the way!

Monstertree said...

Congrats, it's well deserved! The cover's really engaging, definitely would make me pick it up in a bookshop ;)

Oscar Rosales said...

Very cool cover! But most importantly, congrats on the new gig!!! I had no doubt sooner or later you were going to break in. Someone as talented as you could not be ignored for much longer :) Take care!

Lauren said...

Wow congratulations!!

You probably have met Brendan there!! (a good contact of mine!!)
I absolutely love your new "Rocketbaby" design! You should definitely start a graphic novel series! Thank you for posting such awesomeness all the time!!!!!!!

-Lauren (USC animation student)

aintshakespeare said...

I love this concept. Your G-men are too cool. The ice-cream shaped UFOs are really cool and the skeleton head guy is awesome. I'm looking forward to seeing more.

Wayne B. Medina said...

George- Hey George! thank you! Hopefully I can make it happen and have it in bookshops eh? =)

Oscar- Hey thank you buddy. I really appreciate that! I'm pretty sure you'll get in soon as well man. Do you do any type of animation?

Lauren- Hey Lauren! it's been awhile! How goes the studies at SC? Gotta go visit your blog and see how you're doing. But yeah Brendan's a cool cat. Where'd you meet him from? stay tuned for more RocketBaby. I'm glad you dig it =)

Michael-Hey Michael! Coolbeans man! I'm glad you dig the concept. More in store m'man!

Justin Rodrigues said...

DUDE!!! congrats man!! that's so awesome and well deserved. you are super talented and it was only a matter of time. My turn next!

Love the concept man. very cool stuff as always.

Congrats again!

Lyle Nagy said...

So AWESOME!!! I want to read this! and congrats on getting the gig! I'm trying to do the same. Lovin' the work though. Keep doing what you do man

Angelo Vilar said...

welcome to the team! now get to work! lol

Gabby Zapata said...

Wooo! I loved it! :) :) :) :)

jazzlamb said...

Woah! Congratulations on the job, man! That sounds awesome! Also, the cover looks nice! More on this, please :D :D

HerbieCans said...

Aliens,men in black,army,strippers,a strange guy and rock? Come on! looks great! :D

Wayne B. Medina said...

Justin- Thanks so much Justin, and I agree, you are next! =)

Lyle-Thanks a lot Lyle! You do the same man!

Angelo- lol YESIRRRRR! Get it done!!!

Gabby- thank you Gabby! and i'm glad you got the card! I'll be posting soon

Jasjyot- thanks man, I'll definitely post some more, stay tuned!

Herbie- Lol I'm glad you like it Herb, your enthusiasm is very much appreciative,

michael robertson said...

Hey, congrats! You're a super-talented guy certainly deserve it. I'm loving this cover too.

Wayne B. Medina said...

Hey Michael! How are you? Thank you much my friend =)

Lauren said...

-animation/film studies at USC are going awesome! It's definitely an enjoyable and creative atmosphere each day!

I met Brendan through my academic adviser in high school (he is my adviser's nephew) and he helped me a lot while applying to various animation schools. Last time I visited Six Point Harness Studios was when they switched to the new building a couple years ago. I should go back and visit the studio again one day!

Trevor Spencer said...

HEY i know your work! thats crazy:)
i didnt know that this was you! HA

love your work!

Wayne B. Medina said...

Lauren- Ahhh that's cool! Yeah you should swing by! you're not to far off from the studio

Trevor- Haha I know man, I was like wait is he Trevor Spencer?! dude that's cool I get to work with him hehe
but yeah man the feeling is mutual

Brandon said...

congrats on the job! You deserve it. Love this cover btw.

TJ Lubrano said...

Holaaaa Wayne!! How are you? I thought I already commented...I didn't! Did a bit too much the last few weeks hehe.

Congrats again!! Aah would love to see how the studio looks. The cover looks awesome, as always.

Happy Holidays! May 2011 bring even
more awesome things for you :D

Ciao!

Ken said...

nice mate! my only question is... why is this NOT a comic? haha!

Tibo3D said...

I just past half an hour on your blog!! Great skeches , great drawings ...great all!
thank's

Ken said...

Hey Wayne! Im good thanks been working hard and not been blogging much haha. But thats changed recently! Thanks for the kind words dude, its always appreciated :D Have a great holiday too, and a happy new year! :D Looking forward to more of your awesome work in 2011!

Wayne B. Medina said...

Brandon- Hey thank you very much my friend! and i'm glad you dig the cover!

TJ- Thank you! Maybe i'll take a pic of our studio soon. but yeah I wish you the same missy! Great year for us all!

Ken- I hope to more from you as well in 2011 man!

Tibo3d- thank you very much for spending time on my blog man, that's very much appreciated =)

Richard Ewing said...

I like the men in gray the best! Let's see more.

Lloyd said...

HAPPY HOLIDAYS DUDE!!! wow there's really some nice stuff in your blog!

Lloyd said...

oh! and im glad that you're already working in a studio!..wow!! go get 'em! Wayne!

PLANET-PULP said...

Wayne, cool cover man!
I really dig the chalky brush your your using for the interior character lines. You got some really cool stuff brewing here, let's keep it coming brother!
//J

Gulzar said...

Oh Hell ya! wicked man!

Dam Ferreira said...

Great stuff! :D

Sandra Brandstätter said...

Like your charater design....and congratulations to your new job!

Patrick Leyendecker said...

wayne mookie, whats wrong? i miss your posts....

Wayne B. Medina said...

Mr. Ewing- haha thanks Mr. Ewing! How's everything with you? Do you still work at the school?

Lloyd- thanks alot bro! Hope you had a great holidays

Jayson- will do man! you do the same!

Gulzar- thanks G man!

Dam- Thanks bro!

Sandra B- Thank you for dropping by and thank you!

Patrick- hahaha thanks for the concern my friend! i've been drawing, but works been taking all my time. I will post hopefully this week tho!

Patrick Leyendecker said...

good news:-)

Chris Darnbrough said...

I want to READ this, time to put the gears in motion!!